Prezenty dla Czytelników

raporty_czytelne

Co zrobić, żeby raporty były bardziej czytelne

W zakresie formatowania i kształtowania tabel nowsze wersje Excela oferują nam wiele nowych możliwości. Bez wysiłku i konieczności definiowania każdego elementu szaty graficznej arkusza z osobna szybko utworzymy efektowne tabele i zestawienia, jednolite pod względem kolorystycznym z wykresami i innymi elementami dokumentu.

excel_w_marketingu

Excel w marketingu - wyznaczanie planów marketingowych

Celem analizy danych sprzedażowych może być stworzenie zestawień o różnych strukturach i o różnej dokładności. Dodatkowym wymaganiem stawianym przed osobą wykonującą takie zadanie jest możliwość szybkiej modyfikacji stworzonych zestawień wg określonych wytycznych oraz możliwość szybkiej aktualizacji danych w nich zawartych. Kwestia rzetelności oraz poprawności wyników jest oczywista. Ten ebook opisuje narzędzie do takich właśnie zadań. Omawiany przykład przedstawia analizę całorocznej sprzedaży (ilościowej jak i wartościowej) fikcyjnej firmy oraz wyznaczenie na jej podstawie kierunku rozwoju spółki na rok następny.

hh58

Wykresy kombinowane – porównanie sprzedaży planowanej i zrealizowanej

Porównanie wartości zrealizowanych z planowanymi to jedna z częściej przygotowywanych w Excelu prezentacji. Aby doprowadzić wygląd wykresu do perfekcji, niekiedy trzeba przy nim spędzić nawet kilkanaście minut. W tym ebooku pokazujemy, jak za pomocą podstawowych typów wykresów szybko zbudować czytelną prezentację porównawczą