Arkusz do planowania kosztu amortyzacji

Jednym z rodzajów kosztów, które podlegają planowaniu i jesteśmy w stanie dokładnie je wyliczyć, jest amortyzacja posiadanych przez firmę środków trwałych. Znamy wartość bieżącą danego środka trwałego, jego stawkę amortyzacyjną oraz okres użytkowania. Nie ujmowany jest w tym wypadku koszt nowych amortyzacji planowanych inwestycji. Często wykonanie takiego planu jest cedowane na pracownika działu księgowości. Wiele z programów klasy ERP umożliwia wyliczenie takiego planu amortyzacji wprzód. Co, jeśli program, z którego korzysta firma, nie ma takiego narzędzia? Czy trzeba w tym przypadku wyliczać amortyzacje dla każdego środka osobno? Co, jeśli firma ma wiele pozycji środków trwałych? Rozwiązaniem jest stworzenie narzędzia w Excelu do wyliczania przyszłej amortyzacji.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Excel w praktyce
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Excel w praktyce

ZOBACZ OFERTĘ