Filtrowanie i sprawdzanie poprawności danych
Masz do przejrzenia listę danych dotyczącą sprzedaży, zawierającą kilkaset pozycji. Interesuje nas informacja, które produkty sprzedawały się najlepiej. Sortujemy listę według produktów i sumujemy kwoty sprzedaży pierwszego produktu, potem drugiego, trzeciego… Jak wiele czasu to zajmie? Zamiast sumować oddzielnie kilkaset pozycji, można skorzystać z autofiltra. Dzięki niemu kilkoma kliknięciami myszy ukryjemy wszystkie niepotrzebne dane i pozostawimy tylko te potrzebne. Jeśli dodatkowo z arkusza korzysta ki lka osób, które mogą wprowadzać do niego dane, można go zabezpieczyć przed wprowadzaniem błędnych wartości. Pomoże w tym sprawdzanie poprawności danych.
Podstawy tworzenia tabel i wykresów przestawnych
Tabela przestawna jest rozbudowanym i interakcyjnym narzędziem do szybkiego podsumowania dużych ilości danych, tworzenia analiz w interesującym nas układzie oraz o określonym stopniu szczegółowości. W tym ebooku pokazujemy, jak utworzyć tabelę przestawną na podstawie danych o kosztach w rozbiciu na poszczególne MPK. Następnie omawiamy, jak przygotować wykres przestawny.
Szybkie scalanie, rozdzielanie i obramowywanie komórek
Scalanie komórek, aby nadać arkuszowi pożądany układ, bywa uciążliwe. Równie niewdzięcznym zadaniem jest nadawanie komórkom odpowiednich obramowań, aby nadać arkuszowi bardziej czytelny układ. Z pomocą przychodzą makra, dzięki którym te czynności zostaną wykonane automatycznie i zestawienie błyskawiczne nabierze uporządkowanegowyglądu. W tym ebooku pokazujemy kilka sposobów scalania komórek.
Tworzenie planów budżetowych
Jednym z pierwszych etapów budżetowania sprzedaży jest prognozo- wanie sprzedaży przez przedstawicieli handlowych. Takie planowanie należy przeprowadzić w tabelach z podziałem na klientów i produkty (najczęściej: grupy produktów). Planuje się ilościowo (w jednostce odpowiadającej sprzedawanym produktom, np. kg), aby potem móc pomnożyć ilość przez cenę (ustalaną w odrębnym etapie budżetowania) i otrzymać wartość sprzedaży. W tym artykule pokazujemy, w jaki sposób stworzyć prostą tabelę do planowania.
Szablon faktur - zaawansowane możliwości
Z reguły rozliczane faktury mają różne formy i terminy płatności. Bardzo pomocny byłby wtedy szablon uwzględniający te różnice i umożliwiający szybkie rozliczenie faktur. Jeśli używany przez nas szablon nie ma takich usprawnień, można go udoskonalić i wyposażyć w tę, a także kilka innych przydatnych funkcji. Najpierw pokażemy, jak rozbudować szablon faktury, aby po dodaniu nowej faktury automatycznie utworzył się kolejny arkusz. Dodatkowo nowa faktura otrzyma nowy numer na podstawie faktury ostatnio wystawionej. Pokażemy także ewidencję wystawionych faktur, która może służyć jednocześnie jako ewidencja sprzedaży VAT.
Oddzielanie danych rzeczywistych od prognozowanych na wykresie liniowym
Wykres liniowy najlepiej zobrazuje rozkład danych w dłuższym okresie. Czasami jednak do zaprezentowania są zarówno dane rzeczywiste, jak i prognozowane. Nie mogą być zawarte na jednej linii, ponieważ odbiorca przekazu nie zorientuje się, od którego miejsca rozpoczynają się szacunki. W tym artykule pokażemy, w jaki sposób podzielić linię na 2 części i wyróżnić je kolorami.
Arkusz do planowania kosztu amortyzacji
Jednym z rodzajów kosztów, które podlegają planowaniu i jesteśmy w stanie dokładnie je wyliczyć, jest amortyzacja posiadanych przez firmę środków trwałych. Znamy wartość bieżącą danego środka trwałego, jego stawkę amortyzacyjną oraz okres użytkowania. Nieujmowany jest w tym przypadku koszt nowych amortyzacji planowanych inwestycji. Często wykonanie takiego planu jest cedowane na pracownika działu księgowości. Wiele z programów klasy ERP umożliwia wyliczenie takiego planu amortyzacji wprzód. Co jeśli program, z którego korzysta firma, nie ma takiego narzędzia? Czy trzeba w tym przypadku wyliczać amortyzację dla każdego środka osobno? Co jeśli firma posiada wiele pozycji środków trwałych? Rozwiązaniem jest stworzenie narzędzia w Excelu do wyliczania przyszłej amortyzacji.
Wyszukiwanie danych z użyciem funkcji WYSZUKAJ-PIONOWO
Często dane importowane z różnych systemów finansowo-księgowych są niezrozumiałe dla użytkownika, np. nie zawierają dodatkowych, opisowych informacji. Z tego ebooka dowiesz się, jak sprawnie poruszać się w obszernych bazach danych oraz jak sprawić, żeby Twoje raporty były bardziej czytelne i zrozumiałe
Sortowanie dla zaawansowanych
Listy danych, które otrzymujemy od współpracowników, najczęściej są nieuporządkowane i praca z nimi jest utrudniona. Wartości tekstowe chcesz ułożyć w kolejności alfabetycznej, liczby od najmniejszej do największej, a daty od najpóźniejszej do najwcześniejszej. Ręczne uporządkowanie nawet niewielkiego zestawu danych zajmie sporo czasu. Co jeśli pozycji jest kilkaset lub kilka tysięcy?
Sposób na sortowanie danych dla zaawansowanych
Listy danych, które otrzymujemy od współpracowników, najczęściej są nieuporządkowane i praca z nimi jest utrudniona. Wartości tekstowe chcesz ułożyć w kolejności alfabetycznej, liczby od najmniejszej do największej, a daty od najpóźniejszej do najwcześniejszej. Ręczne uporządkowanie nawet niewielkiego zestawu danych zajmie sporo czasu. Co jeśli pozycji jest kilkaset lub kilka tysięcy?Poznaj narzędzie służące do sortowania danych, które jest proste w obsłudze i jednocześni e na tyle elastyczne, że będzie można z niego skorzystać praktycznie przy każdym zadaniu.
- 1
- 2
- 3
- »
- ostatnia »