Za pomocą narzędzia formatowania warunkowego możesz nadawać formaty komórkom lub całym zakresom na podstawie zdefiniowanych przez Ciebie kryteriów. Excel udostępnia mnóstwo predefiniowanych ustawień formatowania, których stosowanie nie wymaga od Ciebie w zasadzie żadnej wiedzy dotyczącej operacji logicznych. Niestety, chcąc zastosować bardziej zaawansowaną regułę formatowania, wówczas gotowe opcje mogą być niewystarczające i będziesz zmuszony od podstaw zbudować własny warunek, opierając się na formule wykorzystującej wartości logiczne.
Dość często zdarza się, że zestawienia analityczne lub wykresy przygotowane w arkuszu powinny się znaleźć w ogólnym raporcie i stanowić uzupełnienie jego części opisowej. Trzeba zatem w dokumencie Worda zawierającym tekst osadzić tabele lub obiekty graficzne. Okazuje się, że wykorzystanie do tego celu standardowej operacji Kopiuj/Wklej nie zawsze jest wskazane lub ogranicza pewne funkcje umożliwiające łatwiejszą pracę z dokumentem. Z tego artykułu dowiesz się, jak poprawnie przenosić dane z Excela do Worda.
Excela umożliwia gromadzenie, przechowywanie i obróbkę olbrzymich ilości danych. Jednak z pewnością wiesz już, że dane to nie wszystko. Ważna jest umiejętność i możliwość takiego grupowania wartości, aby móc wyciągnąć z nich jakąś informację, posiąść wiedzę. Właśnie do takich celów wyśmienicie nadają się tabele przestawne. A jeśli do tworzenia tabel przestawnych użyjemy makr, otrzymamy ogromne możliwości.