Lekcje video

12_09

Kontrola poprawności wprowadzanych dat

Przyjmijmy, że sporządziłeś formularz, który będzie uzupełniany przez Twojego współpracownika. Do tej pory wielokrotnie się zdarzało, że daty wprowadzane do jednej z kolumn były niepoprawne. Żmudne poszukiwanie błędu spadało później na Ciebie. Aby się przed tym uchronić, możesz zastosować narzędzie Excela o nazwie Sprawdzanie poprawności.

1

Pozycja wpisu z uwzględnieniem dwóch kolumn

Przy budowaniu formuł wyszukujących na pewno zdarzyło się korzystać z funkcji PODAJ.POZYCJĘ. Jak nazwa wskazuje, jej zadaniem jest określenie, na jakiej pozycji w zakresie komórek (tablicy) znajduje się określona wartość. Zastosowanie tej funkcji na jednokolumnowym obszarze jest dość proste. Będziesz mógł jednak napotkać taki układ danych, że będzie wymagane sprawdzenie pozycji wpisu z uwzględnieniem 2 kolumn.

Prezenty dla Czytelników

ark_do

Arkusz do planowania kosztu amortyzacji

Jednym z rodzajów kosztów, które podlegają planowaniu i jesteśmy w stanie dokładnie je wyliczyć, jest amortyzacja posiadanych przez firmę środków trwałych. Znamy wartość bieżącą danego środka trwałego, jego stawkę amortyzacyjną oraz okres użytkowania. Nieujmowany jest w tym przypadku koszt nowych amortyzacji planowanych inwestycji. Często wykonanie takiego planu jest cedowane na pracownika działu księgowości. Wiele z programów klasy ERP umożliwia wyliczenie takiego planu amortyzacji wprzód. Co jeśli program, z którego korzysta firma, nie ma takiego narzędzia? Czy trzeba w tym przypadku wyliczać amortyzację dla każdego środka osobno? Co jeśli firma posiada wiele pozycji środków trwałych? Rozwiązaniem jest stworzenie narzędzia w Excelu do wyliczania przyszłej amortyzacji.

pionowo

Wyszukiwanie danych z użyciem funkcji WYSZUKAJ-PIONOWO

Często dane importowane z różnych systemów finansowo-księgowych są niezrozumiałe dla użytkownika, np. nie zawierają dodatkowych, opisowych informacji. Z tego ebooka dowiesz się, jak sprawnie poruszać się w obszernych bazach danych oraz jak sprawić, żeby Twoje raporty były bardziej czytelne i zrozumiałe

sposob

Sortowanie dla zaawansowanych

Listy danych, które otrzymujemy od współpracowników, najczęściej są nieuporządkowane i praca z nimi jest utrudniona. Wartości tekstowe chcesz ułożyć w kolejności alfabetycznej, liczby od najmniejszej do największej, a daty od najpóźniejszej do najwcześniejszej. Ręczne uporządkowanie nawet niewielkiego zestawu danych zajmie sporo czasu. Co jeśli pozycji jest kilkaset lub kilka tysięcy?