Planowanie budżetu z wykorzystaniem Menedżera scenariuszy

Scenariusze są w Excelu częścią zestawu poleceń nazywanych narzędziami analizy symulacji. Analiza symulacji polega na zmienianiu wartości w komórkach, aby zobaczyć, jak te modyfikacje wpłyną na wynik formuł w arkuszu. Przy użyciu scenariuszy można tworzyć i zapisywać różne zestawy wartości oraz przełączać między nimi. W tym artykule przyjrzymy się, jak korzystać z menedżera scenariuszy na przykładzie fikcyjnej firmy.

Formularze w Excelu od podstaw – część 1

Praca w Excelu może być wygodniejsza, jeśli w arkuszach zastosujesz tzw. formanty formularza. Umożliwiają one szybsze wprowadzanie danych, ale także ułatwiają wyszukiwanie i modyfikowanie wykonywanych obliczeń. Możesz tworzyć w arkuszu własne formularze i to bez używania języka Visual Basic. Formanty formularza mają uproszczone opcje konfiguracji, które są dostępne i zrozumiałe dla każdego. Abyś swobodnie automatyzować obsługę arkusza, w pierwszej kolejności trzeba poznać zasady wykonywania podstawowych operacji na formantach. W tym artykule pokażemy Ci także pewne sztuczki i triki, dzięki którym pewne zadania wykonasz na skróty.

Aktualizacja tabel z użyciem formuł tablicowych

Praca ze statycznym zestawieniem jest znacznie mniejszym wyzwaniem niż próba zapanowania nad dynamicznymi tabelami. Znane są adresy komórek zawierających pewne charakterystyczne dane, do których odnosimy się w formułach, więc nie ma kłopotu z tworzeniem różnych raportów. Gorzej, gdy zestawienie, do którego się odwołujemy, nie ma stałego rozmiaru. Do arkusza dodawane są kolejne dane. W tym artykule przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą rozwiązać najczęstsze problemy występujące przy tego typu zestawieniach.