Wykres skumulowanej sprzedaży w porównaniu z budżetem

Podczas monitorowania sprzedaży często trzeba porównać ją do budżetu. Szefowie sprzedaży chcą bowiem wiedzieć, jak wygląda wykonanie budżetu w określonym czasie, np. w połowie miesiąca. Niezwykle przydatne okazuje się prezentowanie poziomu sprzedaży narastająco, czyli pokazanie sumy dotychczasowego wyniku od początku danego okresu (np. miesiąca). Pozwala to bowiem spojrzeć całościowo na dotychczasową sprzedaż bez uwzględniania jej jednorazowych wzrostów czy spadków.

Usuwanie danych z pominięciem formuł

Utworzoną w Excelu tabelę chciałabym wykorzystywać jako szablon, do którego wraz z nadejściem nowego okresu mogłabym wprowadzić nowe dane. Formuły musiałyby pozostać bez zmian i warto je pozostawić nienaruszone. Jak mogę szybko wyczyścić tylko dane z poprzedniego okresu?

Ujednolicanie wyglądu raportów

Excel umożliwia nie tylko przeprowadzanie różnorodnych obliczeń, ale również prezentację wyników w estetycznych tabelach i na wykresach. W zakresie formatowania i kształtowania tabel nowsze wersje Excela oferują nam wiele nowych możliwości. Bez wysiłku i konieczności definiowania każdego elementu szaty graficznej arkusza z osobna szybko utworzymy efektowne tabele i zestawienia, jednolite pod względem kolorystycznym z wykresami i innymi elementami dokumentu.

Szybkie odczytywanie ostatniego wpisu w tabeli

Prawdopodobnie praca z kompletnym zestawieniem nie jest dla Ciebie wielkim wyzwaniem. Znasz adresy komórek zawierających pewne charakterystyczne dane, do których odnosisz się w formułach, więc nie ma kłopotu z tworzeniem wielu przeróżnych raportów. Gorzej gdy zestawienie, do którego się odwołujesz, nie ma stałego rozmiaru. Do arkusza dodawane są kolejne dane, a zadaniem stanie się zapanowanie nad nimi. Nie jest to łatwe! W tym haśle przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci rozwiązać najczęstsze problemy występujące przy tego typu w zestawieniach.

Planowanie czasu przy pomocy formatowania warunkowego

Przy jakimkolwiek planowaniu czasu za pomocą Excela bardzo przydatne jest odznaczanie w arkuszu zaplanowanych godzin. Weźmy np. rozładunek towarów. W jednej kolumnie mamy wpisany czas (odstępy co 10 minut), a w kolejnej – liczbę paczek do rozładowania. W zależności od liczby paczek chcemy zarezerwować odpowiednią ilość czasu. W tym artykule pokażemy, jak osiągnąć ten efekt, wykorzystując do tego właśnie formatowanie warunkowe.

Jak wyznaczyć liczbę kolumn i wierszy z zakresu arkusza?

W Excelu skomplikowane obliczenia są najczęściej wykonywane za pomocą wielopiętrowych formuł. Czy jest jakiś sposób na uproszczenie tego typu obliczeń?

Jak szybko przygotować podsumowanie w odniesieniu do określonych godzin?

Mam arkusz zawierający zestawienie liczb (np. transakcji), które odnoszą się do określonych dni oraz godzin. Potrzebuję sprawdzić, jaka jest suma transakcji przeprowadzonych w czasie zmiany dziennej (w godzinach 8:00-20:00).

AEX206