Zarządzanie dokumentami kadrowymi
Jednym z obowiązków każdego pracownika działu kadrowo-płacowego jest wypełnianie zaświadczenia o zarobkach pracowników. Ręczne wpisywanie informacji bywa dość żmudnym zajęciem, dlatego warto je automatyzować. W tym haśle przeczytasz, jak samodzielnie przygotować narzędzie służące do zarządzania zaświadczeniami o dochodach pracowników.
Ujednolicanie wyglądu raportów
Excel umożliwia nie tylko przeprowadzanie różnorodnych obliczeń, ale również prezentację wyników w estetycznych tabelach i na wykresach. W zakresie formatowania i kształtowania tabel nowsze wersje Excela oferują Ci wiele nowych możliwości. Bez wysiłku i konieczności definiowania każdego elementu szaty graficznej arkusza z osobna szybko utworzymy efektowne tabele i zestawienia, jednolite pod względem kolorystycznym z wykresami i innymi elementami dokumentu.
Automatyzacja uzupełniania danych w formularzach
Użytkownicy przyzwyczaili się, że do tworzenia formularzy wykorzystuje się program Word. Okazuje się, że arkusz Excela lepiej nadaje się do tego celu, ponieważ pozwala zautomatyzować wiele czynności wykonywanych przy wypełnianiu kolejnych rubryk dokumentów. W tym artykule przeczytasz, jak bez potrzeby korzystania z makr utworzyć formularz, w którym większość informacji będzie wprowadzał sam Excel.